Hello my loyal reader's thank you for follow up me ! i love you Guy's so much !

Pink - Just Give Me A Reason Mp3
Everyman need a Heroin and Everywomen need a Hero !

SO ! Itulah topik yang aku nk cerita dekat Blog ni sikit-sikit . Hikhik :'>

Maybe aku tk layak lah nk advice enkorang sume ken ? Masing2 ada jalan hdup masing2 , ada cara masing2 . I'd just wanna share a bit opinion from my way .

Firstly.
Korang sume yg coupling tu mesti nak ada keistimewaan dalam perhubungan . aite ? Nak ada kemanisan dalam percintaan . And sape je nak masalah dalam perhubungan ? It will be harm y'all punya relate . aite ? Kay i propose that y'all should trusted each other and dont be a suspicious with your partner . Yes , i dont deny yg semua manusia mesti kena berhati2 bila nk percaya org luar kan ? Act , selagi bf/gf kita tu blom declare kita sebagai suami isteri . Mereka TETAP orang luar . HAHAHA

Bila y'all sedang menhadapi pertengkaran, salah faham, dan sbgnya ..

Y'all mesti rasional thinking , jgn emosional . Kay ? Dalam hubungan ni kena ada salah sorang yg mngalah . Sebab api kalau lawannya dengan api . Jadi membara lah lagi kan ? Cuba kalau api lawan dengan air ? Api akan padam dan reda seperti kembali . Tk kira lah salah sape , kalau yg si"pesalah" tu still tk nk minta maaf . Y'all sebagai kekasihnya kena lah mngalah untuk kebaikkan hubungan y'all :) And si"pesalah" should be realize dengan kesalahan yg y'all dah buat dalam hubungan y'all . Kalau boleh jangan lah ulanginya lagi . Susah tau nk dapat partner yg sentiasa memaafkan kita demi menjaga hubungannya . And lucky for those yang dapat partner yg sanggup sabar dengan perangai kita . Jaga lah hatinya sementara tahap kesabarannya msih blum mendidih . Hewhew :')

Secondly.
Perbuatan mematikan talifon bimbit jika berlakunya salah faham adalah satu cara yg akan menjejaskan hubungan y'all . Y'all tdak sepatutnya teros mematikan talifon bimbit , sembaliknya y'all perlu berbincang dengan cara yang baik . Itupun jika y'all masih memerlukan dia and sayangkan hubungan y'all . Sometimes, miaa juga kerap mematikan talifon bimbit pada setiap kali peselisihan faham antara kami berdua . Perbuatan mia hanya menambahkan marah si "bf" . Sebabnya , dia terlalu risaukan mia and takut hubungan kami hancur . So, mia try yg terbaik untuk kekalkan hubungan mia and cuba tk kan ulangi kesilapan yg boleh buat dia kecewa .

Thirdly.
EGO . Tidak kira lelaki ke perempuan . Dua2 ada ego masing2 . Betulkan ? Mengikut kisah silam miaa . Dulu mia dapat bf yg "BIG EGO IN THE WORLD" haha . and now miaa dah dapat bf yg baik, tk ego macam jantan haram tu ! His naaaaaaaise and Iloveyousooodamn Biyy . Kau satu2nya lelaki yang sabar dengan perangai aku . And kau pandai pujuk aku . Auw he's so sweet and more romantic when we outting together . Muahh :*

tapi ...

sekarang ni aku pulak yg ego melebih . Last night aku gaduh lagi dengan dia . Sebab ? Adalah . Privacy case . And kiteorg hampir2 saja nk break off . Aku lah , bodohbangangbebal mnx putus bagai . HHAHA , nasib baik dia faham, bukan aku yang nak break . Tapi ego aku yg memaksa sampai ketahap itu , and dia pun pujuk aku dengan cara diaa . sweet gilaa taik !

nah ..

Biy and me (conversation through SMS)


Kalau kau dah ta tahan sangat dengan perangai aku . Single teros ! Senang hidup kau !

Kenapa eh ? Kau senang sangat minta putus ? Kau nak putus sangat ? Nak sangat ?

Kalau rasa kau nk lepaskan aku . Kau lepaskan je lah ! Selamat tinggal ! #cehh padahal time tu berharap sangat dia akan call and pujuk aku . HAHA


a few minutes ..

1 missed called from him (tk nak angkat , juah mahal sikit) HAHA

then dia text aku ..

Kalau kau sayang aku , kau angkat sekarang ! (uihh marah betol ? haihh main ugut-ugut pulak)

So , aku pun pick up lah call dia . And senyap awhile cryin' Sob sob .. T_T" (berharap yang dia tk kan lepaskan aku . Hihik)


Biy and me (conversation through ON CALLED)


Kau nk putus ke tak ? Sekarang kau cakap dekat aku !

...... (senyap tk terbilang) haha menangis lagi ..

Kenapa diam ? Aku cuma nak tawu , kau nak putus ke tak ? Ya atau tidak !

...... (aku cuba nak bercakap, tapi tk ley kuar suara doe!! HAHA geram betul, kesian dia)

Kalau kau nk aku lepaskan kau , aku akan lepaskan walaupun aku tk sanggup .

(ttbe aku bersuara)..kalau kau nk lpskan aku , lpskan je la .. #urgh apa aku cakap ni ? Harap2 lah dia tk lpskan aku . hahaha

Sekarang ni aku cuma tanya kau nak putus ke tak ?

Kau yang minta couple dengan aku , kau buatlah keputusan . (cehh , buat2 cool . Jual mahal lettew)

Aku masih sayang kan kau . Aku tk nk lepaskan kau . Tapi kalau kau nak , aku lepaskan kau .

...... (aku kembali senyap and sambung nangis . Huwaaa T_T)

Aku kenal kau mira , kau kne lawan ego kau . Aku tahu kau sayangkan aku . Kau lawan ego kau mira (dia da start pujuk aku HAHA)

...... (senyap , jual mahal)

Bby .. please cakap dengan biy yang bby sayangkan biy , bby cintakan biy , bby tk nk kita berpsah . Please sayang . bby kuat la sikit , lawan ego tu . Cakap dengan biy sayang .. pls .. (puas dia pujuk aku , time ni lah yang sweet , ttbe ayat aku engkau tukar jadi biy baby . HAHA)

...... (jual mahal lagi)

Please sayang .. cakap dekat biy , sayang jangan tpu diri baby . Please .. bby kne kuat . Lawan ego tu ..

Biyy ... (suara aku yang serak2 basah)

Ye sayang ..

Baby sayang biy , baby cintakan biy . Baby tk nak kita berpisah (dan akhirnya ego aku hilang) HEHE

Huhhhhh .. (lega dia) maafkan biy sayang .. biy trpksa berkasar dengan bby sbb biy nak bby lawan ego bby . Dah2 meh plok #berangan je dapat plok haha

Hmm .. (aku dah tak terkata)

Dah2 jgn nangis lagi . Muuahhh :*



Hewhew Supersavers pun habis . Kesian dia . Niat dia buat SS nak borak ngn aku , gurau2 dengan aku . and last2 jadi cengini . HIHI ni semua gara2 dia reply mcg lambat , lps tu aku pulak tros OFF FONE . Lagilah dia marah . Dia takut aku patah kan sim . HIKHIK :'3

Biy .. aku sayang kau sampai aku mati !

No comments:

Post a Comment