Hello my loyal reader's thank you for follow up me ! i love you Guy's so much !

Pink - Just Give Me A Reason Mp3

penderitaan aku berakhir dengan kebahagiaan (:


16 JUNE 2007 adalah hary yg sgtt indah bagi aku . pagi Sabtu yg cerah & sinaran cahaya pagi yg sungguh cantik . sesudah aku bgn dari tdur aku tros ke bilik mandi untuk membersihkan badanku . seperti biasa aku menjalankan tugasku semasa cuti sekolah . setiba tgahari , umi mengajak aku & kakak menemaninya pergi ke KOMPLEKS BBST untuk membayar bil . sebelum aku bertolak keluar rumah , aku dapat 1 missed called dari 017224**** . so , aku pun view and sent msg kat nombor uhh . then tnye ah mcm2 . blabla~

Since ary uhh , aku selesa berkawan dengannya . dia ni seorang lelaki yg baik & memahami aku . hari semakin hari , aku sudah mula rapat dengannya .

sedar tak sedar sudah 6 bulan 2 hari aku berkawan dengannya . dan hari ini adlh hari yg aku tak kan lupa , 19 DECEMBER 2007 . tarikh yg membawa arti kepada ku , tarikh ini membuktikan aku dgn dia mnjadi pasangan kekasih . perasaan aku waktu itu sangat gembira , terharu & teruja . kerana dia lah lelaki pertama yg melafazkan kata cinta kepadaku . bermakna dialah cinta pertamaku .

Malangnya , semasa aku di Tingkatan 5 dalam tahun 2010 , hubungan kami semakin renggang kerana dia semakin sibuk di Pahang . dan aku ?? aku keseorangan menghitung hari2 yg kosong tanpanya . cinta kami semakin pudar dan hubungan kami semakin rosak apabila aku berlaku curang terhadapnya . ini kerana aku berasa keseorangan dan ditinggalkan tanpa khabar berita . pada bulan March 2010 hati aku telah ditawani seorang lelaki lain . dan aku dilayan seperti seorang puteri . aku semakin jauh dgn cinta pertama ku .

Setelah beberapa bulan , cinta ptmaku mendapat tahu yg aku berlaku curang di belakang nya . aku cuba menerangkan semuanya , tetapi akhirnya , dia membuat keputusan untuk melepaskan aku . aku terlalu sedih & tidak tahu ingin berbuat apa2 . kini , teman lelaki yg kedua memujuk aku & membuat aku tersenyum kembali . tapi pada masa yg sama , aku masih berasa kehilangan dan sedih . tidak aku sangka perkara ini berlaku .

Aku cuba untuk melupakan kisah silam ku , tetapi cinta & kasih sayang aku terhadap cinta pertamaku tidak pernah padam . aku mngharap yg suatu hari nanti aku akan pualang ke pangkuannya dgn izin Allah .

Kini aku bersama cinta kedua aku , mula2 dia melayan aku dengan baik , tetapi apabila sudah berbulan kami bersama , aku & dia sering bergaduh . dan tidak sefahaman ag sehinggalah tiba bulan September 2010 aku mendapat tahu yg dia sudah 'couple' dgn perempuan lain since bulan Julai 2010 , bermakna dia tipu aku sudah 2 bulan . Hmm . aku sudah tidak berfikir panjang dan terus 'clash' dengannya .

Sejak hari itu aku 'single' dan keseorangan semula menatapi hari2 yg sunyi tanpa ditemani orang yg aku syg . dalam bulan September 2010 juga aku ada buat open house kecil-kecilan di rumah . aku cuma jemput rakan2 sekelas serta tetamu istimewa iaitu cinta pertamaku . and malam tu juga Tuhan telah menemukan semula jodoh kami dan kami menjadi pasangan kekasih yg sgt bhgia seperti sblm ini .

Malangnya , 6 DECEMBER 2010 , sekali lagi aku terpisah dengannya atas dasar keluarga pihak lelaki . aku kembali sunyi dan keseorangan . sehinggalah tiba 18 DECEMBER 2010 , aku bertemu dgn seorang lelaki dan kami menjadi pasangan kekasih seperti pasangan lain . aku kembali tersenyum . dia melayan aku dengan sepenuh hatinya . dia sayangkan aku . tetapi jodoh kami tidak panjang , 28 DECEMBER 2010 adalah tarikh perpisahan aku dgnnya . kami berpisah ats dasar keluarga aku . dalam masa yg sama , aku kmbali rapat semula dgn cinta pertama aku . dan aku cuba berubah demi dia dan keluarganya . aku telah berazam untuk menutup aurat .

Menjelang tiba 3 JANUARI 2011 , aku sudah bertekad untuk menutup aurat & setia pada yg satu . aku akan cuba memahami situasi cinta pertama ku . so , sekarang aku dalam proses menjadi seorang insan yg dia suka .

p/s : awak awak , terima kasih sbub sudi terima saya kembali seadanya :)

No comments:

Post a Comment