Hello my loyal reader's thank you for follow up me ! i love you Guy's so much !

Pink - Just Give Me A Reason Mp3
WELCOME LADIES AND GENTLEMEN :)

Okay so macam dah lama sangat aku tak write something here . Sorry , im kinda busy and ni pun baru habis midterm , so sekarang aku di Sepang and sedang "BERcuti Sem" . Lahaiiiii , rendu bangat sama baby aku ni . Actlly , banyak benda aku nak cerita kat sini . But i'll just story what im remember :) First of all , aku nak minta maaf pada yang terasa pasal entry aku hari ni . I hope korang baca dalam hati and jangan menyebutnya . HAHA kerana banyak words yang agak biadap :)

Kay, cengini ceritanya ..

Aku rapat dengan minah ni dari firstday aku g mendaftar masuk kolej . And aku seorang yang peramah (^,^) . Sampai lah ttbe aku tertegur dia . And after that day , aku rapat dengan dia , al-maklomlah .. satu bilik and she's my classmate masa sem 1 . So, no wonder lah aku rapat dengan dia ken ? Actlly , dia 4tahun tua dari aku . So i called her sister lah ken . Then, adalah sekali ni aku minta tolong dia tman aku hantar assignment . Lepas habis je kelas petang tu , boleh pulak dia slumber tnggal aku and tak teman aku g hantar assignment pun , mmg pukimak doh . Sedangkan masa dia susah dulu , aku ni jelah yg teman dia sana sini . Demam sakit aku pun , aku still kuatkan diri semata2 nak teman dia . Sebab kalau tak teman , mmg aku jadi bahan umpatan dia dalam kelas tu . Maklumlah , orang tengah ramai kawan , semua org yg dia bnci kalau boleh dia nak jadikan bahan umpatan . Then aku punya dah tak tahan , aku post la kat fb , and aku TAK mention pun nama dia . Tapi dia dah terasa . So, senang sikit kjew aku nak sedarkan yang dia sememangnya SALAH ! But you all guess what ? Dia still tak sedar and tak minta maaf kat aku . Malah dia pulaukan aku . Kay, aku sabar and buat hal aku . Lepastu ada lagi dua orang minah ni perasan kiteowg dah mula berenggang and ta berkepit macam dlu . So aku cter lah apa yang berlaku sebenarnya . Nahhh .. alih2 aku pulak yg kene . Dua orang minah ni sruh aku minta maaf kat org tua tu . WHAT THE HELL ??!! Why me ? Dia yang salah , dah knapa plak aku yg kena tunduk minta maaf kat pompuan gila tu ? "Ehh , sakit pulak hati kita ni" --> ayat Shahiezy Sam . HAHA :D So , aku pun minta maaf lah . Malas nak panjang2 kan pergaduhan ini . Ikutkan hati , aku nak je ludah muka pompuan tu . Macam BABI ! Kan dah kena . So lepas aku minta maaf semua , keesokkan harinya , dia pulak minta maaf . So blabla .. kiteowg kawan semula macam dlu .

Tak lama kemudian , masuk sem 2 ..

Aku dah start dok umah sewa , and parents aku yang tolong angkut barang2 mmber aku yang aku punya rapat time sem 1 dulu . Yelah , masa tengah baik kan . Apa saja aku lakukan untuk dorg sampaikan aku hiraukan nasihat maka aku , tak sampai beberapa blan aku di sem 2 . Aku dah mula ta tahan dengan sikap housemate aku yang TERsangat pengotor . Aku sangat tension bila tengok rumah bersepah . Bukan lah aku nak cakap aku ni pembersih sangat , But atleast pembersih sikit dari korang . Dipendekkan cerita ,aku bergaduh ngn mmber serumah and hampir aku nak bhnti kolej . So , tanpa aku berfikir panjang , aku kuar dari umah tu , bawa semua barang2 aku balik sepang . And aku mmg dah cnfirm nak bhnti kolej . Then , mak aku bawa aku jumpa Dekan , jumpa mentor aku . And last2 aku tak jadi bhnti kolej . So aku dah menyusahkan parents aku untuk cari umah sewa . Sumpah aku cakap dengan korang , kat cheras mmg susah nak cari umah sewa , lagi2 kalau students yang nak . Mak aku sampai dah nak nangis , rasa dah putus asa mak aku carikan rumah untuk aku . But still ta jumpa . Balik tu , still usaha cari dalam google , mana tahu ada rezeki . Keesokkannya , hari last mak aku nak cari umah , sblum kuar umah , mak aku still cari dalam website . Andddddd ALHAMDULILLAH , finally jumpa juga rumah sewa yang lagi selesa untuk aku . But the price and deposit very expensive maaa .. Kesian parents aku , tapi mak aku cakap "takpe, mahal pun mahal la , asalkan anak umi selesa and boleh belajar .." ouww , i love you Ummi :'( Then, lepas dari itu , aku tanamkan semangat dalam diri aku nak berjaya , but then , aku ttbe menagis hampir setiap malam sebab rndukan mak aku . And pembelajaran aku terganggu , begitu juga emosi aku . Everything change after aku bergaduh dengan budak2 rumah lama aku . Aku dah cuba kawal rasa rindu kat mak aku , but I CAN'T !!

And petang sabtu ...

Aku telah mengambil keputusan untuk overnight dengan bf aku kat Klang Lama . Aku tipu mak aku , aku cakap , aku kat rumah . Esoknya mak aku datang umah sewa and dapat tahu aku tak balik . Mak aku pun call aku , tanya kat mana . And aku cakap aku kat rumah , mak aku tanya , rumah mana ? So, aku macam dah jangka yang mak aku dah tawu , so aku pun terus terang . Then mak aku kecewa dengan perbuatan aku . Hari isnin uh mak aku datang KL , amik aku bawa balik Sepang . Banyak kelas aku skip . And nextweek aku ada midterm . So, aku jawab je lah apa yang aku mampu jawab .. So , masa midterm , minah yang satu bilik ngn aku sem 1 dulu , datang serang aku kat Lab Computer , datang kat aku konon2 macam samseng . Pastu aku watlek , aku jawab je apa yang dia cakap . Memang muka dia muka orang tahan geram . HAHAHA sampailah satu tahap aku menjawab , and dia tak tahu nak balas apa . Dah tu dia cakap aku phsyco . Dia yang phsyco , cakap aku pulak . Then , aku warning , sekali orang tua tu sentuh aku , aku report kat Dekan , atleast biar kau dapat warning letter . HAHA Aku sukaaaa :X

INGAT ! EVEN KAU TUA , AKU TAK TAKUT NAK BERDEPAN DENGAN KAU !
JANGAN FIKIR ORANG LAIN KENA HORMAT KAU SEBAB KAU TUA , KAU KENA FIKIR JUGA . DIRI KAU TU DAH CUKUP HORMAT ORANG TUA KE ??!

Renungkanlah betina ... :)

Khas dari aku , meera :)

Assalamualaikum ;)

No comments:

Post a Comment